Prosedur kosmetik untuk peremajaan wajah

prosedur peremajaan kulit

Pada masa ini, klinik menawarkan pelbagai jenis prosedur kosmetik untuk peremajaan wajah. Setiap daripada mereka mempunyai ciri, kelebihan dan kekurangannya sendiri. Walau bagaimanapun, pakar mengenal pasti beberapa teknik yang dianggap lebih berkesan dan popular di kalangan pesakit.

Prosedur salun akan menghentikan proses penuaan, melancarkan mekanisme pembaharuan kulit semula jadi, dan membolehkan anda kekal muda untuk masa yang lama.

Hanya pakar kosmetik yang berpengalaman akan mencadangkan prosedur yang sesuai, ia boleh sama ada prosedur perkakasan yang terkenal atau teknik eksklusif.

Untuk mencapai kesan anti-penuaan yang berkekalan dalam senjata pakar, terdapat kosmetologi perkakasan yang terbukti selama ini, berkesan dan berpatutan. Pilih pilihan terbaik untuk kulit anda, dan dia akan berterima kasih kepada anda!

Rawatan peremajaan wajah yang paling berkesan

Pakar kosmetik mengenal pasti beberapa prosedur yang paling berkesan untuk peremajaan wajah, yang dianggap paling berkesan dan direka untuk kumpulan umur yang berbeza.

Pengelupasan

Ini adalah teknik, akibatnya sel-sel mati epidermis dikeluarkan, yang menyumbang kepada pengaktifan proses penjanaan semula dan peremajaan. Akibatnya, kulit menjadi licin, rata, ketegasan dan keanjalannya meningkat.

Adalah disyorkan untuk mula membetulkan perubahan berkaitan usia di muka dengan prosedur bukan pembedahan - suntikan, mengelupas, teknik perkakasan.

Sekiranya tiada kesan yang diingini, anda boleh menggunakan campur tangan pembedahan invasif minimum.

Adalah lebih baik untuk melakukan operasi penuh untuk mengetatkan kontur muka hanya dalam kes yang sukar disebabkan oleh tempoh pemulihan yang panjang.

bahan kimia

Mekanisme kesan ini adalah berdasarkan pembentukan pembakaran terkawal akibat penggunaan asid tersintesis atau semulajadi. Ini membantu untuk mengaktifkan penjanaan semula sel, meningkatkan pengeluaran elastin dan serat kolagen, serta meningkatkan aliran darah dan memperkayakan tisu dengan oksigen.

Perjuangan menentang perubahan berkaitan usia pada wajah adalah salah satu bidang utama kosmetologi.

Semua kaedah yang dibangunkan untuk ini boleh digabungkan menjadi beberapa kumpulan: pengelupasan, prosedur perkakasan (photorejuvenation, biorevitalization, terapi ozon, pengangkatan frekuensi radio), suntikan bahan bioaktif, urutan dan myostimulation.

Selari dengan ini, pori-pori terbuka dibersihkan dan diketatkan, kelegaan dan tona kulit diratakan, dan kedutan berkurangan.

Bergantung pada keterukan perubahan berkaitan usia, pengelupasan kimia cetek, tengah atau dalam boleh digunakan.

Keratoregulating

Ia ditetapkan untuk jenis kulit berminyak dan dianggap sebagai prosedur cetek. Terima kasih kepada komponen yang membentuk komposisi, anda boleh menghilangkan masalah seperti pigmentasi, keradangan, kesan jerawat, liang membesar, meniru dan kedutan bersaiz sederhana.

Asas pengelupasan tersebut adalah asid hyaluronik dan salisilik, koktel vitamin, ekstrak tumbuhan, hormon semulajadi, sebatian yang mengandungi zink.

Untuk mendapatkan kesan yang diingini, disyorkan untuk melengkapkan kursus penuh, yang terdiri daripada 7-10 prosedur.

Microdermabrasion

Untuk mengeluarkan tisu mati, kristal berlian dari potongan yang sesuai digunakan. Ini membolehkan urutan vakum dilakukan pada masa yang sama. Akibatnya, kulit dibersihkan secara menyeluruh, dan proses pembaharuan intensif diaktifkan.

Bergantung pada jenis kulit, salah satu daripada 10 lampiran yang tersedia boleh digunakan, setiap satu dengan saiz zarah tertentu.

Setelah kulit sembuh sepenuhnya, hasil seperti menegangkan, melicinkan kelegaan dan melicinkan kedutan dicatat.

Prosedur perkakasan

Ini adalah manipulasi kosmetik yang dijalankan dengan peranti khas.

Photorejuvenation

Kulit terdedah kepada denyutan cahaya yang menembusi ke dalam lapisan dalam dermis. Akibatnya, proses semulajadi penghasilan kolagen dicetuskan, yang menghalang dan menghentikan penampilan tanda-tanda perubahan berkaitan usia pada masa hadapan. Kedutan dihilangkan, kulit bertambah baik.

Di samping itu, photorejuvenation membolehkan anda menghilangkan kelemahan seperti jerawat dan rangkaian kapilari yang jelas.

Biorevitalisasi

Ini adalah satu lagi jenis prosedur perkakasan untuk peremajaan wajah oleh pakar kecantikan. Untuk mengetatkan, asid hyaluronik digunakan, yang dibekalkan ke lapisan dermis menggunakan suntikan atau pendedahan kepada peralatan khas.

Yang paling popular adalah kaedah invasif minimum - iontophoresis, magnetophoresis, cryo- dan terapi laser, serta penggunaan oksigen.

Terapi ozon

Manipulasi kosmetik jenis ini menyediakan dermis dengan campuran oksigen-ozon, yang disuntik dengan bantuan suntikan. Akibatnya, terdapat peningkatan dalam peredaran darah, pecutan metabolisme pada tahap sel, dan kolagen dan elastinnya sendiri mula dihasilkan.

Selepas prosedur sedemikian, rangka otot diperkuat, kedutan dilicinkan, keanjalan dan kembali nada kulit yang sihat.

RF mengangkat

Prosedur ini dibenarkan selepas 25 tahun. Walau bagaimanapun, umur optimum ialah 35-55 tahun. Kawasan masalah dipengaruhi oleh gelombang radio, yang, menembusi lapisan luar, membekalkan tenaga haba kepada otot dan tisu lembut. Apabila dipanaskan, lapisan dermis mula mengecut, yang mencetuskan penghasilan gentian kolagen.

Terima kasih kepada teknik ini, peningkatan dalam nada kulit, hilangnya kedutan meniru, dan kontur petang dicatatkan. Kelebihan utama kaedah ini adalah keselamatannya, tidak menyakitkan dan ketiadaan proses keradangan.

Suntikan

Kaedah popular dan berkesan peremajaan kosmetik muka juga termasuk terapi suntikan. Ini boleh menjadi pengenalan bahan aktif dan koktel vitamin, toksin botulinum, pengisi, sel stem atau benang khas ke dalam lapisan kulit.

Hasil daripada manipulasi sedemikian dicapai dengan cepat. Prosedur ini biasanya tidak disertai dengan sakit yang teruk, namun, dengan ambang sakit yang rendah atau dengan jenis kulit yang sensitif, anestesia boleh digunakan.

urut LPG

Kulit dipengaruhi oleh peranti khas yang melakukan pergerakan vakum-cubit. Dari segi teknik pelaksanaan, manipulasi sedemikian adalah serupa dengan urutan manual, tetapi kesan yang pertama akan menjadi lebih tinggi.

Ia ditetapkan untuk menghilangkan kedutan, terbang, dagu berganda, untuk memberikan pengangkatan di kawasan sekitar mata, serta untuk memulihkan bujur wajah yang jelas.

Sekiranya anda tidak mengabaikan terapi sokongan, maka hasil yang diperolehi berlangsung selama enam bulan.

Myostimulation

Kaedah ini berdasarkan tindakan arus elektrik, yang menyumbang kepada penguncupan otot. Akibatnya, peredaran darah meningkat, proses metabolik menjadi normal, nada kulit meningkat, dan kedutan dihapuskan.

Untuk mendapatkan hasil maksimum, kursus 10-15 prosedur ditetapkan. Perubahan positif akan ketara selepas sesi ke-4.

Myostimulation ditunjukkan untuk wanita selepas 45 tahun. Walau bagaimanapun, mengikut petunjuk tertentu, ia boleh dijalankan pada usia yang lebih awal.

Mana antara prosedur peremajaan kosmetik yang lebih baik untuk dipilih, hanya pakar yang akan memberitahu anda. Pada masa yang sama, dia sentiasa mengambil kira keterukan masalah yang berkaitan dengan perubahan berkaitan usia, umur pesakit, ciri-ciri organisma dan hasil yang diinginkan. Di samping itu, apabila memilih teknik, anda harus sentiasa mengambil kira aspek positif dan negatifnya, serta kehadiran kontraindikasi dan kesan sampingan. Untuk mengelakkan komplikasi, disyorkan untuk memohon hanya kepada klinik yang terbukti di mana pakar kosmetik yang berpengalaman bekerja, serta mengikuti semua preskripsi dalam tempoh selepas prosedur.